hiasan


12 Julai 2011

Untuk Abah


Abah,
Terima kasih di atas segalanya
Kau tidah pernah mengeluh
Malah sentiasa tersenyum
Walau digamit keperitan

Abah,
Kini segala pengorbananmu
Hampir terbalas
Anakmu kini berjaya ke menara gading
Dan percayalah
Akan kujunjung setiap pengorbananmu itu
Yang pasti aku tak pernah lupakanya
Dan kini
Aku begitu merinduimu
Walaupun kita berjauhan
Kerana aku perlu meneruskan perjuangan ini
Demi masa depanku dan harapanmu
Namun percayalah abah
Anakmu dirantauan ini
Tidak pernah sesekali melupakanmu
Dan percayalah aku begitu menyayangimu.


Ya Allah,
Berikanlah kekuatan kepada ABAH untuk melewati dugaanMu, agar ia mampu bangkit tiap kali badai menerpa.
Berikanlah ABAH kehidupan yang mulia, sehingga ABAH dapat memuliakanMu
Berikanlah ABAH hati yang sentiasa ikhlas dan kuat menerima setiap amanahMu
Berikanlah ABAH dada yang lapang, sehingga ia dapat sabar dalam mendidik anak titipan dariMu

Ya Allah,
Jadikanlah aku anak yang soleh, sehingga aku dapat menjadi pembuka gerbang syurga untuk ABAH.

Dan aku berdoa untuk ABAH
Berikanlah ia umur yang barakah, sehinga tiap detik waktunya tak sia sia di mataMu. Amin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hak Cipta