hiasan


21 Mei 2013

ANAK...

ANAK…
Sejak di IJAB KABUL
Kehadiranmu dinanti2kan…
Ditatang bagaikan minyak yg penuh…
Dijaga rapi dr sengatan serangga…
Diasuh…dibelai…dimanja…disayangi…segalanya hanya utkmu

ANAK…
Begitu berat amanah dr ALLAH SWT…
Berat jugalah utk menDIDIKmu hingga dewasa…
Setiap saat yg dilakukan…
Akan dipertanggungjwbkan…
Akan dipersoalkan…
Hingga dihari KEBANGKITAN nanti…

ANAK…
ALLAH SWT & RASULNYA
Itulah paling UTAMA…
HALAL & HARAM…
Itulah yg harus diPERTAHANkan…
Walaupun dimana dikau berada…
Ingatlah ALLAH SWT dlm setiap hembusan NAFASmu…
HU ALLAH…HU ALLAH…HU ALLAH…

ANAK…
Ketahuilah…
Dalam setiap bisikan DOA…
IBU & AYAHMU…
Tidak sedikitpun diDOAkan utk keBURUKan…
Malah…andai NYAWA boleh ditukar gantipun…
Sanggup ditukarkan kepadamu ANAK…

ANAK…
Tersepitnya IBUmu…
Antara 2 INSAN…
Suaminya yg harus diUTAMAkan…
Demi IBUmu menggapai SYURGA diAKHIRAT…

ANAK…
lahirnya DIRIMU…
Antara keEGOan…
SIAPA???
PENCERAIAN…
Siapa yg hendak diperSALAHkan???
SIAPA???

YA ALLAH…
Hanya padaMU aku berSERAH…
Hanya padaMU aku meMOHON…
Hanya padamu aku berHARAP…
Hanya padamu aku berSUJUD…

YA ALLAH…
Betapa BERATnya UJIAN dariMU…
Betapa HEBATnya AMANAH dariMU…
Betapa aku LEMAH diSISIMU…
Bantulah aku…Tabahkanlah aku…
Dalam setiap HEMBUSAN NAFAS yg MASIH berhembus
Amin ya Rabbal Alamin..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hak Cipta